Blog

Wybierz temat, który cię interesuje

Koniec ery nietrafionych prezentów – jak właściwie dobierać gadżety firmowe?

Sprawdź, jak za pomocą drobnego gadżetu naprawdę trafić do serca klienta oraz zyskać jego przychylność i zaufanie.

Sterta wyschniętych długopisów, nigdy nieużywane smycze, pęknięte skrobaki do szyb czy piłeczki antystresowe, na widok których automatycznie zaczynasz się denerwować – szuflady służbowych biurek często przypominają mroczne cmentarzyska nietrafionych gadżetów firmowych. Dla obdarowanego są zbędnym balastem, a dla firmy, której logo bije po oczach – marketingową porażką. Tymczasem dobrze zaprojektowane gadżety firmowe mogą stać się skutecznym narzędziem budowania relacji z klientem. Sprawdź, jak za pomocą drobnego upominku naprawdę trafić do serca odbiorcy i zyskać jego przychylność oraz zaufanie.

gadżety firmowe

Kupujesz gadżety firmowe? Nie wyrzucaj pieniędzy w błoto!

W świecie, w którym każdy walczy o uwagę, byle jaki gadżet z Twoim logo to nie tylko nietrafiona inwestycja i utopiony koszt. To komunikat: „Nie zależało nam na tyle, by wymyślić coś lepszego”. Zakup gadżetów firmowych to nie obowiązkowy punkt do odhaczenia na liście rzeczy do zrobienia przed ważnym eventem. To szansa, by uczynić z potencjalnych klientów, pracowników lub partnerów biznesowych autentycznych, wiernych i lojalnych ambasadorów Twojej marki.

Wybór gadżetu firmowego to strategiczna decyzja, którą warto oprzeć na trzech filarach:

  1. Gadżet firmowy musi jasno komunikować, czym się zajmujesz i w czym możesz pomóc. Czy firma budowlana powinna rozdawać pluszowe misie? Niekoniecznie. Ale kieszonkowa miarka z poziomicą, solidny multitool lub termos na kawę będą jasno komunikować, że twojej marce zależy na komforcie pracy w branży budowlanej.
  2. Gadżet firmowy ma rozwiązywać problemy obdarowywanego, a nie je tworzyć. Nawet świetny prezent, idealnie dopasowany do branży i osobowości marki, podarowany niewłaściwej osobie, ostatecznie wyląduje na dnie szuflady. Gadżety firmowe powinny stać się niezbędnym akcesorium wykorzystywanym automatycznie w codziennym życiu, wywołującym wyłącznie przyjemne emocje. Ponadto logo, które na nich widnieje powinno być dyskretne i tak wkomponowane, by tworzyło z gadżetem spójną całość.
  3. Gadżet firmowy powinien wpisywać się w aktualne trendy panujące na rynku. Nie chodzi o to, by powielać pomysły konkurencji, ale poprzez wręczane prezenty jasno komunikować: „Rozumiem Twój świat i chcę Ci podarować coś, co podkreśli lub podniesie Twój status.” Zamiast taniego plastiku, postaw na ekologiczne materiały, zamiast zwykłego kalkulatora postaw na eleganckie etui na wizytówki, a zamiast oklepanego bidonu na wodę, wybierz stylową matę do jogi.

Jak wybrać gadżet, które naprawdę spełni swoją rolę?

Zanim następnym razem będziesz planować zakup gadżetów reklamowych, nie decyduj się automatycznie na tysiąc długopisów, podkładek pod mysz lub kiczowatych breloczków. Zatrzymaj się i zadaj sobie trzy proste pytania:

  • Czy ten gadżet mówi językiem mojej marki i odzwierciedla jej charakter?
  • Czy osoba, której będę go wręczać naprawdę z niego skorzysta?
  • Czy gadżet, który wybrałem, budzi autentyczne pragnienie jego posiadania i odpowiada aktualnym trendom i modom?

Jeśli odpowiedź na choć jedno z tych pytań brzmi „NIE” – szukaj dalej, ponieważ w marketingu nie chodzi o to, by być wszędzie, ale by pozostać w pamięci.