Blog

Wybierz temat, który cię interesuje

5 prostych trików na poprawę pozycji w Google dla małego biznesu

Chcesz, aby Twój mały biznes był widoczny w Google? Sprawdź 5 prostych trików, które poprawią pozycję Twojej firmy w wyszukiwarce i przyciągną nowych klientów!

Czujesz się niewidzialny w sieci? Prowadzisz mały biznes, który musi konkurować z gigantami? Nie wiesz jak przykuć uwagę potencjalnych klientów w gąszczu treści publikowanych przez konkurencję? Podpowiadamy, jak w kilku prostych krokach wpłynąć na poprawę pozycji Twojej firmy w wyszukiwarce Google.

1. Optymalizacja wizytówki Google Business Profile – klucz do pozycjonowania małego biznesu w Google

Wizytówka w Google to podstawa każdego, nawet najmniejszego i najmniej zdigitalizowanego biznesu. Pamiętaj, by podać w niej wszelkie możliwe dane kontaktowe, godziny otwarcia, kategorię prowadzonej działalności, a także chwytliwy opis zawierający najpopularniejsze słowa kluczowe dla danej branży wraz z nazwą miasta lub regionu, do którego chcesz dotrzeć. Warto uzupełnić wizytówkę Google o dobrej jakości zdjęcia, a także regularnie przeglądać dodawane pod nią opinie, a następnie aktywnie na nie reagować – dziękować za każdą pochwałę oraz wyjaśniać wszystkie negatywne uwagi.

2. Regularnie twórz wartościowe treści

Google uwielbia strony wypełnione unikalnymi, wartościowymi i świeżymi treściami. Najwygodniejszym sposobem na to jest regularne prowadzenie bloga oraz sekcji FAQ, czyli pytań i odpowiedzi.

3. Jak dobierać słowa kluczowe, by skutecznie wspierać pozycjonowanie małego biznesu w Google

Publikując treści w internecie, piszesz nie tylko do swoich potencjalnych klientów, ale także do robotów indeksujących każdą stronę w wynikach wyszukiwania. Wybierając słowa kluczowe używaj takich zwrotów, jakie wpisałby Twój klient w okienko wyszukiwarki. O słowa kluczowe należy szczególnie zadbać w tytułach podstron, nagłówkach H1 i H2, w pierwszych akapitach tekstów oraz w opisach do zdjęć, grafik i filmów.

4. Dostosuj swoją stronę do wszelkich urządzeń mobilnych

Projektując stronę internetową zwracaj uwagę, czy prawidłowo wyświetla się zarówno na komputerach, jak i smartfonach lub tabletach. Aby to sprawdzić, warto użyć narzędzia Google Mobile Friendly Test.

5. Link building – jak linki wpływają na pozycjonowanie małego biznesu w Google

Tym, co napędza Twoje rankingi w Google są przede wszystkim linki, czyli połączenia Twojej strony z innymi stronami. Zadbaj nie tylko o linki zewnętrzne, czyli publikacje odniesień do Twojej strony umieszczone na innych, wartościowych dla Google witrynach, ale także o linki wewnętrzne, czyli odnośniki tworzone w ramach Twojej strony np. przekierowania z treści na blogu do podstrony z ofertą konkretnego produktu.